YaNbu Al-SiNaYyAh 2009

Tuesday, August 11, 2009

Tragedi 3 hari sebelum pulang malaysia


Ni lah akibat kecuaian aku....duk asyik sangat belajar jahit manit kat rumah zura mlm isnin lalu,
tiba2 dengar suara budak menanggis....pada mulanye aku yakin tu bukan suara anak aku,tp hati ini tergerak utk pergi jengguk apa yg berlaku.Apa yg aku lihat anak aku ngan anak k.za yg kecik tu sedang menanggis kerana terhempas basikal yg dinaiki oleh anak kak da.Izzati anak kak da jatuh bersama basikal yg dinaiki dr tangga teratas hingga kebawah tempat adik ngan umairah bermain...aku terus mengangkat adik yg meraung kesakitan lalu terpandang disebelah mata belah kanan bengkak serta lebam serta merta.Lalu zura selaku tuan rumah terus sapukan ubat serta demoh( kata org ganu ) .Terima kasih banyak2 gituuu pada zura.
Izzati dan anak kak za mujurlah tak ape2...pada mlm tu setelah mr.hubby datang ambil, aku beritahu padanye...yg adik terhempas basikal dan bengkak dibahagian mata.
Start pd mlm yg aku bagitahu tu sampai lah keesokan dia tak cakap ngan aku .Nak marah lah tu...Mujur lah adik tak meragam pd malam semasa tidor...keesokanye setelah bangun pagi aku lihat semakin bengkak matanye dah jadik mcm orang kena tumbuk dimata dah...risau jugak aku nengoknye....setelah hubby balik kerje dia cuba demoh sekali lagi sambil mulut membebel kat aku,nak buat cam mana diam je laaaaaaaah...dah memang aku yg salah.


Tenggahari tadi semasa mandikan dia aku lihat semakin merah bawah kelopak mata,aku bagitahu hubby aku supaya bawak adik pergi cek doktor ,takut jugak tengok keadaan matanye tengahari tadi,lalu mr.hubby suruh kami bersiap tuk bawak adik ke klinik sameer dan irfan.
Masa kami pergi tu dlm kul 3 petang jadi tak ramai orang.Terus masuk kat emergency...siap ngan x-ray lagi.Berdebar jugak nak nunggu keputusan x-ray masa tu.Masa nak x-ray tu 2 orang yg pegang adik dan siap kena bungkus lagi kerana dia meronta2 tak nak di x-ray.Kesian adik terkedu kedu menanggis.Selepas selesai x-ray doktor yg merawat adik pd masa tu bagitahu suruh datang balik dlm kul 5.30 petang coz nak jumpa doktor pakar mata.So kami balik dulu lah...selepas asar kami pergi balik ke klinik tu tuk jumpa ngan doktor pakar mata tu,sekali lagi doktor tu suruh buat x-ray,katanye yg dah buat td tak berapa jelas.
Bimbang jugak takut kalau2 kena tahan wad,maklumlah lusa kami dah nak balik malaysia.
Setelah diperiksa oleh doktor pakar alhamdulillah ....adik tak ape2 kata doktor cuma lebam dan bengkak biasa jer.Lalu disuruh ambik ubat tahan sakit dan gel tuk disapu pd bahagian mata yg lebam dan bengkak tu.Ni lah tanda yg akan dibawak balik malaysia nanti.

2 comments:

REENAZ said...

Mar, kena tuam (demoh) dgn air batu. Kesian adik...Dia jadik mangsa keadaan...

Selamat bercuti dan jumpa ngan org2 M'sia....

saggieda said...

ahah kak mar.tuam ngan air batu,mdh2an cepat sikit bengkak tu surut...shian adik...!