YaNbu Al-SiNaYyAh 2009

Saturday, June 13, 2009

HaRi-HaRi yANg BuSSyyyy....

Salam tuk semua....

Tak tahu n3 kali ni nak citer ape,coz malaaaaaaaz sangat akhir2 ni nak ngadap laptop,tambah2 lagi sejak seminggu 2 ni buzzzy giler...letih bebenor rasa badan ni haa.Tapi ana cuba jugak tuk update dipagi membuta ni...coz time ni jer lah yg sesuai tuk ana ngadap laptop ni,nanti kalau dah bangun hero2 tu jawabnye sorrryyyy...le.
Ikuti hari2 yg buzzy aku dlm minggu lepas.

AHAD 7hb.jun.2009

Pagi tu seperti biasa masak nasi lemak tuk sebahgian kawan2 hubby ditempat kerja.Batthen dlm kul 9 pg start masak nasi dagang yg ditempah oleh kak fauziah dan kak nani.Yg lain mcm biasalah kalau dah ada anak ni...melayan ngan kerenah dia org sampai ptg.

ISNIN 8hb.jun.2009

Bangun sekitar jam 4 pagi,buat nasi lemak.Dlm kul 6 pg siap2 tuk kerumah imah( hj.Ghaaz ) coz hari ni adalah hari pertama aku join kelas bahasa arab dirumahnye.Kelas start kul 8.30 pg.Aku kenalah siap awal kerana nak tumpang sekali hubby aku pergi keje.kalau tak.. tak pergilah jawabnye.Dan sampai bilapun takkan dapat belajar kalau tak buat macam ni..terpaksa korbankan sikit waktu.
Sebabnye undang2 kat YANBU ni kaum hawa tak boleh bawak kereta itulah problem nye.Jadi terpaksalah tumpang suami masa nk pergi kerja tu...


masing2 tekun je...belajar,boleh ke...???? syai an pa syai an...cakap arab skit,kalau tak ape guna pergi belajar...hehehe.


Man Haza ???? Haza uztaz Nur Kamarul, tholibun min Madinah.betul ke ayat aku ni.....???
Pada yg dah pandai tu kalau ayat ni salah tlg bagitahu ye..maklumlah ana tholibatun jadiiid.



sebahgian pelajar yg hadir pd hari tu...

SELASA 9hb.jun.2009

Hanya dirumah.....hari ni baru lah dapat rehat skit.Hari ni aku terlebih rajinlah fulooks .
Petang after asar aku buat kepok lekor,pas masak kepok lekor aku buat biskut dahlia.Aku buat kepok lekor ni saja je nak bawak tuk imah pd esok harinye kelas bahasa arab,dan biskut dahlia ni pula tuk bawak ke rumah yann coz ada demo masak pd mlm khamis.Dah buntu dah tak tahu nak masak ape,tut tut buat je biskut ni...


RABU 10hb.jun.2009

Pagi mcm biasa dah menjadi runting harian aku buat nasi lemak,maklumlah ana taajidatun saghirah fii yanbu ni...hari ni siap awal lg tuk ke kelas bahasa arab.Seharian duk rumah imah,coz hubby kerje sampai malam,lepas magrib pula aku dan imah serta anak2 kerumah YANN tuk join kelas masak dihantar oleh husband imah.Bukan main lagi mlm ni,ramai yg datang rumah yann kali ni,riuh rendah dibuatnye.Resepi yann kali ni MEE JAWA.sedaaaaaaaaap sehingga menjilat sudu...hehehe.

Sebahgian kaum2 ibu pd malam tuuuuu...seronok skali2 jumpa macam ni.Macam-macam story.

kacau betul-betul....kata yann selaku tuan rumah yg pakai tudung kelabu tu...

KHAMIS 11hb.jun.2009

Hari ni hari minggu tapi aku tak kemana sbb hubby kena keje,so duk rumah je lah,cuma mlm tu keluar jap ke hipper panda dan danah mall,cari baju tuk anak buah aku coz pd bulan lapan ni insyaallah kalau tak ada aral melintang aku akan balik malaysia.Jadi carik lah ape2 yg patut tuk keluarga dan kawan2 kat sana tu.

JUMAAT 12hb.jun.2009

Smalam pun sama hubby kerja.tp only halfday.Jadi petang after asar kami keluar ke pantai RC.Ramai jugak org kat sini,tp tak berapa syoook sbb tak ada kawan lain yg join,kalau ada member2 mesti seronok.LAYAAAAANZ....

sempat naik kuda ni je..

>BABA WA MAMA<>

Hanya ni lah citer aku sepanjang minggu ni,insyaallah jika panjang umur aku akan berceloteh lagi di blog ni.Sampai jumpa lagi.

ILLAL LIQOOOT

0 comments: