YaNbu Al-SiNaYyAh 2009

Monday, June 22, 2009

MEKAH TERUS KE MADINAH

Salam semua sahabat2 yg tercinta....

Apa crite kali ni erk...???emmmm,nampaknye story kali ni sama je yg lepas2.
Rabu lepas aku sekeluarga ke Mekah lagi...tujuan utama buat umrah lagi pastu carik barang2 tuk dibawak balik malaysia nanti.Walaupun lambat lagi tarihk tu tapi awal2 lagi aku dah siapkan apa yg nak dibawa balik nanti.Bukan ape takut kalau2 ada yg tertinggal nanti...


pilih jangan tak pilih



Perancangan awal nak pergi bersama ngan keluarga Kak Da( Hj.Ramly ) tapi last minute cik abang nye kena keja.So terpaksalah kami pergi sendiri.Keluar dr rumah lebih kurang jam 5 ptg gitu,tiba di Mekah dlm kul 10 lebih gak campur ngan berhenti kat masjid miqat.Sampai terus carik hotel.Rehat dulu kat hotel kemudian dlm kul 11.30 aku keluar utk selesaikan ibadat umrah.Kali ni aku keluar sorang2 je,hubby aku still kat hotel jaga anak2 coz dia tak buat umrah.Tak pelah kali ni biar aku dulu yg buat umrah seberapa banyak yg boleh nanti kalau dah balik bercuti belum tahu lagi ....balik ke tidak ke yanbu nih.


kejar burung2 merpati yg jinak teramat sangat...



Ramai jugak orang ketika ni,tp alhamdulillah TUHAN mempermudahkan bagi aku mengerjakannye hingga selesai.Tp aku tak terus balik ke hotel,lihat jam dah masuk 2.30 pagi alang2 aku duduk je dlm Masjid ni tunggu sehingga waktu subuh.Setelah selesai sembahyang beriman pd subuh hari tu...aku pun terus balik ke hotel.Sampai hotel ape lagi...tempuk2 bantal,tarik selimut terus tidur.Hubby aku kejut aku dlm kul 9 gitu,siap2 and terus keluar pergi menjelajah satu kedai ke satu kedai.Kat Mekah ni aku beli 2 dozen selindang,3 biji Quran kecil
dan sepasang abayat utk aku,tak sah kalau tak beli.Selepas asar kami balik ke hotel berkemas tuk ke Madinah pulak,kata hubby aku kat Madinah lg banyak pilihan kalau nak dibandingkan kat mekah.Lebih kurang 5.30 kami keluar dari mekah menuju ke Madinah melaui hihgway.
Peerhhh...lama jugak nak boleh ke sampai makan masa 5 jam jugak.Kami tiba di Madinah hampir jam 11 mlm.Terus cari hotel.Keesokan baru kami keluar carik barang2 lagi.

sementara mananti baba beli makanan kat medan makan madinah

Diantara barang2 yg dah dibeli
Setelah selesai carik apa yg dicarik kami pun beransur kembali ke hotel.Macam biasa bagda asar baru kami check out pulang ke Yanbu.Hampir masuk waktu isyak jugak kami sampai dirumah.

2 comments:

saggieda said...

Salam kak mar...bila balik MAS?jangan lupe ole2 utk ida tau!Hahahaha....gurau jerk kak....x sabo nak jumpe ngan kak mar...k kak,take care...mmg best dpt jd sahabat akak.....

Dida... said...

Aikk.. anak patung pun ada... hehee.. mesti lagi special sbb beli di Mekah...

tak cukup tu kak.... byk lagi ruang kosong dlm beg tu lagi.. hehehe..