YaNbu Al-SiNaYyAh 2009

Tuesday, April 21, 2009

Madinah






Minggu lepas aku and family pergi ke madinah,aku bertolak ptg rabu selepas asar.

Tujuan..utk jumpa ngan bekas father and mother n-law aku dulu.

Kami sampai dimadinah lepas magrib terus chek in di HARAMIN SUITE.

Kat hotel nil ah tempat kami sekeluarga menginap setiap kali dtg ke madinah.

Sampai mamat situ ckp,this is your house,you can choice any room.

Walaupun hotel ni no classsss.....tp cukup ah utk aku and family merehatkan badan.

Asalkan selesa.After solat magrib kami keluar utk pergi jumpa dia org.HOTEL WASID ZAHABI,terletak di jln babussalam.Uhhhhhhhh......jenah aku dan suami mencari hotel tu.sampai lengguh kaki aku ni.

Atas pertolongan pak gat arab kat masjid Ali akhirnye jumpe juga hotel tu.

Rupa2nye bersebelahan ngan Masjid Ali je hotel tu.Alhamdulillah......hubungan kami semakin rapat

Sampai peluk2 .Macam jejak kasih pulak rasa...

Setelah bertahun lamanye kami tk bertegur sape....kuasa TUHAN yg tentukan segalanye.sape sangka kat tanah arab ni kami menjadi semakin mesra....SYUKRAM YA RABBI...

Aku dan suami dijemput masuk ke biliknye.Rancak kami berbual macam2 cerita.tk kurang juga ngan hubby aku....sedar tk sedar dah masuk 10.30 mlm .kami minta diri utk balik ke hotel.

Keesokkan paginye kami pergi lg jumpe ngan dia org.coz selepas solat zuhur dia org nak berlepas ke MEKAH.Sempat aku kirimkan 3 psg abaya utk anak2 kat Malaysia.sebelum tu sempat juga aku snap beberapa keeping gambar utk jadikan kenangan kami.

Selepas jumpe dia org.....macambiasalah kerja2 meronda diterusakan disekitar AL-HARAM.sementara menunggu masuk waktu solat zuhur,sempat kami meronda dlm Taiba.utk cuci2 mata.Sempat juga aku rembat 7 psg abaya...ni bukan cuci mata dah ni cuci sekali ngan poket aku.

Kalasssssssss.....duit aku 1000 ryl.Kami bertolak balik pd hari jumaat after solat jumaat.Kami tiba di Yanbu selepas magrib.

Ni lah cerita aku utk kali ni.nanti kalau rajin aku update lg.

12 comments:

LYNN said...

Apa lah nama hotel tu mar yang sokmo datang dah jadi 2nd home nampak. akak kalu kau sebut nama jalan aa tak jumper le. kene sebut nampak aper House of Donut ke(sebab kau tunjuk gambo donut) atau warong Bakso ker, Al Baik ker ??boleh lah pergi dok sana gak maklumlah akak ramai askor.

Dida... said...

Salam kak.. nnti mintak tlg kak lynn masukkan chatbox yee.. senang skit nak sembang...

Baitijannati said...

assalamualaikum...

marhaban kak mar...minta izin link blog ni ye...jgn lupa masuk resepi byk2 kat sini..:)..soryla kak mar x sempat2 nk tye kak mar ttg resepi kepok leko..ila dah buat sndiri, dah x sabar nk makan hehhe...tapi lagi sdap kak mar punye...kepok asli org ganu kite...:)

Jamilah said...

amboiii tokei kedai dah ada blog tuuu..
nih beli abaya sampai 7 elai nak niaga ke kak mar??

MAR said...

mar pun tk tahu nk ckp ah kt lynn.hotel tu nama dia HARAMIN SUITE,kat kedai2 indonesia ah kak.nanti kita tnye kat c.abey kita deh.

MAR said...

ok dida,nanti akak suruh kak lynn buat.tq

MAR said...

marhaban ila,alah tkyah nk mintak izin,masuk je lah ila,kita lg ah suka...nanti k.mar bg resepi tu erk...tu dah kira boleh buat ah tu.

MAR said...

ye lah milah,ni lah hasil titik peluh niaga dah boleh buat rumah haaa.he.he.he
kalau milah nk beli abaya tu blh...
tk ada kerje lain kepala ni nk niaga je.tk de lah milah ni tuk pakai sdiri je,akak ni ptg ada duit dlm tngan ada je yg nk dibeli.

cik aa said...

tak tau ade blog..baguslah.masuk resepi banyok2,bleh saya cube..

REENAZ said...

Yesssss!!!!!Bertamboh lagi kawang masok2 kat Yanbu nih!!!!

Anonymous said...

Kak...

Nape tak datang kelas?? bila nak update blog lagi.... kite sokmo lupa nak link blog ni... kite buat skang jugak k... nnti lupa lagi..
Hari Rabu ni jgn lupa kelas masak kat umah K. Za Ahadin.. pakai jubah baru.. heheheh..

MAR said...

hai dida...duri palas dh melekat kat kita, tu yg tk pergi kelas.hahaha.. jumpa selasa nanti k.