YaNbu Al-SiNaYyAh 2009

Monday, May 11, 2009

HUJAN DI YANBU

HUJAN

Aku hanya ingin tahu
Apakah sejati mu wahai hujan
Mungkinkah kau adalah air mata
Para malaikat
Nun melimpah tatkala manusia
Angkuh bersimbah dosa
Juga jengah mengakui salah
Ataukah......
Kau tercurah sebagai doa
Para malaikat
Saat mereka mintakan tangguh
Hukuman TUHAN pada manusia


gambar ketika hujan di yanbu
pd 10hb.mei.2009
jam 8 mlm


Selama lapan bulan aku duk kat yanbu ni,ni lah kali pertama aku tengok hujan turun kat daerah ni.Walaupun tak selebat sepertimana kat MAS tp cukuplah bagi kami2 kat sini.Sekurang-kurangnye terlepas lah jugak rindu kami pd hujan ni.Sukanye hati tak terkata sampai aku lupa yg anak2 aku yg belum sembuh chickenpox tu takleh kena hujan.Kata org tua2 dulu kalau kena hujan akan meninggalkan parut...betul ke?????
Gambar kat atas tu aku snap ketika kami on the way pergi ke hyper panda supermarket.
Sajelah letak gambar tu utk tatapan rakan2 kat yanbu ni...yg telah lama tak merasai hujan.
Ok lah ni jer citer aku kali ni....caaaaaaaaaaaaau

0 comments: