YaNbu Al-SiNaYyAh 2009

Wednesday, July 15, 2009

Cerita yang tertunggak

Dua hari lepas baru abah belikan kek tuk najwa ganti yg hari tuuuu....hehehe

25 HB.JUN yg dah lama berlalu genaplah 5 tahun umur anak ku MUHAMMAD MIFZAL ( najwa ) .Pada hari tu kami bercadang nak sambut birthdaynye di Mekah coz masa tu kami on theway ke AL BAHAR bersama keluarga kak da.Sebelum kerumah kak da ,kami pergi ke Sumairi dulu tuk beli kek ni...tp tak nampak pun lagi kedai kek kat sumairi ni...ntah ada ke tidak. Pusing punyer pusing jumpalah kedai ROBBIN bla..bla..bla lupa pulak namanyer,tak silap aku ni kedai jual aiskrim."cuba masuk kedai tu bang,manalah tahu kut2 ada jual kek." katanye aku pd hubby.
Hubby aku pun terus masuk kedai tu...dlm 15 minit jugak aku nunggu dlm kereta,maka keluarlah hubby aku ni dgn membawa satu kotak yg berisi kek nih...
" Nak letak mana ni Yang" tanye my hubby." Letak je dlm bonet tu " dgn selamber nye aku ni jawab.
Sampailah kami ke Mekah tuk bermalam sebelum bertolak ke al-bahar keesokan paginye.Rancang nak sambut birthday si abang pd mlm tu terpaksa ditangguhkan pd hari esoknye coz semua dah ngantuk.Selepas anak2 semua tidor aku bersama kak da dan firdaus anaknye keluar tuk selesaikan umrah.Sampai lah ke pagi tu.
Sampai ke bilik anak2 masih tidor lagi...kejutkan dia org semua coz kul 9 pagi dah nak check out.
Dah siap semua aku pun bersuara kat anak2,jom kita makan kek semua...panggillah anak2 kak da jugak.Dengan penuh harapan si Abang ni nak potong dia punyer kek ni,begitu jugak ngan anak2 kak da.Aku pun keluarkanlah kek yg tersimpan dlm peti ais sejak dari sampai mlm tu,buka punyer le bukak terkejut aku tengok kek tu dah tak serupa kek dah,cair semua....rupanyer kek yg hubby aku beli tu kek aiskrim.Manalah nak rupa kek lagi kalau dah cair.Tak sangka pulak aku yg kek tu kek aiskrim suruhlah letak kat belakang bonet kereta...dah tengok kek tu masing2 muka layuuuuu jerk.
Kallas semua... hangus duit sr 146.Dah lah mahal harga kek tu.Takpelah dah takde rezeki katanye hubby aku nanti balik beli lain.Langsung tak sempat merasa....tinggal je kek tu kat dlm peti ais tu kata hubby aku lagi....lepas tu kami pun keluar dari hotel tu menuju ke destinasi kami.


SELAMAT HARI LAHIR TUK ABANG NAJWA.
SEMOGA NANTI MENJADI ANAK YG SOLEH.
......AMIIIIIIN...

0 comments: